Składanie skarg i wniosków w Izbie Administracji Skarbowej we Wrocławiu
Przyjmowanie i rozpatrywanie skarg i wniosków odbywa się zgodnie z przepisami Działu VIII ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2024 r., poz. 572) oraz rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. Nr 5, poz. 46).
Skargi i wnioski można składać w następujący sposób:
• pisemnie na adres: Izba Administracji Skarbowej we Wrocławiu,
ul. Powstańców Śl. 24,26 Wrocław 53-333
• Punkt Podawczy Izby Administracji Skarbowej we Wrocławiu, parter budynku (pokój nr 5)
• za pośrednictwem ePUAP
• za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: ias.wroclaw@mf.gov.pl
• faksem na numer: 71 365 27 81
• osobiście w siedzibie Izby Administracji Skarbowej we Wrocławiu
Przyjęcia interesantów odbywają się:
Poniedziałek - od 7:30 do 15:30
Wtorek - od 7:30 do 15:30
Środa - od 7:30 do 15:30
Czwartek - 7:30 do 15:30
Piątek - 7:30 do 15:30
W sprawie skarg i wniosków Dyrektor Izby Administracji Skarbowej we Wrocławiu lub zastępujący go Wicedyrektor przyjmuje osoby zainteresowane
w środy w godzinach od 13:30 do 15:30.
Prosimy o wcześniejsze potwierdzenie wizyty.
Osoby zainteresowane przyjęciem w innych godzinach lub w innym dniu tygodnia również prosimy o wcześniejsze ustalenie dogodnego dla Państwa terminu.
Kontakt:
Sekretariat Izby Administracji Skarbowej we Wrocławiu
tel. 71 365 24 00
fax 71 365 27 80
e-mail: ias.wroclaw@mf.gov.pl
Petycje
Podstawa prawna: ustawa z dnia 11 lipca 2014 r. o petycjach.
Przedmiot petycji:
Przedmiotem petycji może być żądanie, w szczególności, zmiany przepisów prawa, podjęcia rozstrzygnięcia lub innego działania w sprawie dotyczącej podmiotu wnoszącego petycję, życia zbiorowego lub wartości wymagających szczególnej ochrony w imię dobra wspólnego, mieszczących się w zakresie zadań i kompetencji adresata petycji.
Sposób składania petycji:
Petycję można złożyć w następujący sposób:
- przesłać listownie
- przesłać faksem
- przesłać w formie pisma elektronicznego, za pośrednictwem elektronicznej platformy usług administracji publicznej ePUAP,
- złożyć w formie pisemnej bezpośrednio w siedzibie urzędu.
Petycji nie można złożyć telefonicznie.
Petycja powinna zawierać:
- oznaczenie podmiotu wnoszącego petycję; jeżeli podmiotem wnoszącym petycję jest grupa podmiotów, w petycji należy wskazać oznaczenie każdego z tych podmiotów oraz osobę reprezentującą podmiot wnoszący petycję,
- wskazanie miejsca zamieszkania albo siedziby podmiotu wnoszącego petycję oraz adresu do korespondencji; jeżeli podmiotem wnoszącym petycję jest grupa podmiotów, w petycji należy wskazać miejsce zamieszkania lub siedzibę każdego z tych podmiotów, oznaczenie adresata petycji, wskazanie przedmiotu petycji,
- jeżeli petycja składana jest w formie pisemnej – podpis podmiotu wnoszącego petycję albo podpis osoby reprezentującej podmiot wnoszący petycję (w przypadku gdy podmiotem wnoszącym petycję nie jest osoba fizyczna lub gdy petycję wnosi grupa podmiotów),
- jeżeli petycja składana za pomocą środków komunikacji elektronicznej – adres poczty elektronicznej podmiotu wnoszącego petycję.
Składanie petycji w interesie podmiotu trzeciego:
Petycja może być składana w interesie podmiotu trzeciego za jego zgodą. W takim przypadku petycja powinna dodatkowo zawierać, oprócz spełnienia wymagań wymienionych w pkt 4:
- imię i nazwisko albo nazwę podmiotu trzeciego,
- miejsce zamieszkania albo siedzibę podmiotu trzeciego,
- adres do korespondencji lub adres poczty elektronicznej podmiotu trzeciego,
- zgodę podmiotu trzeciego wyrażoną w formie pisemnej lub za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Uwagi :
O tym, czy pismo jest petycją decyduje jego treść, a nie forma zewnętrzna.
Petycje niezawierające imienia i nazwiska (nazwy podmiotu) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.
Mając na względzie art. 14 ustawy z 11 lipca 2014 r. o petycjach (j.t. Dz.U z 2018 r. poz. 870) Dyrektor Izby Administracji Skarbowej we Wrocławiu informuje, że w 2016 r. do tut. organu wpłynęła 1 petycja mająca charakter indywidualny. Jej przedmiotem była likwidacja barier architektonicznych w Urzędzie Skarbowym Wrocław – Psie Pole. Petycja została załatwiona bez zbędnej zwłoki w terminie określonym w przywołanej ustawie. Wnosząca została poinformowana o braku możliwości dokonania zmian w postulowanym przez nią zakresie.
- Petycja indywidualna, przekazana w formie elektronicznej 26 kwietnia 2017 r., niezawierająca zgody na publikację petycji z podaniem imienia i nazwiska na stronie internetowej podmiotu rozpatrującego petycję lub urzędu go obsługującego (plik pdf. 5 MB)
- Petycja indywidualna, przekazana w formie elektronicznej 27 kwietnia 2017 r., niezawierająca zgody na publikację petycji z podaniem imienia i nazwiska na stronie internetowej podmiotu rozpatrującego petycję lub urzędu go obsługującego (plik pdf. 5 MB)
- Zawiadomienie o sposobie załatwienia petycji indywidualnej z 26 kwietnia 2017 r. Odpowiedź na petycję - skan pdf. 1,6 MB
-
Zawiadomienie o sposobie rozparzenia petycji z 27 kwietnia 2017 r. Odpowiedź na petycję - skan pdf. 1,8 MB
-
Zawiadomienie o sposobie rozpatrzenia petycji z 2017 r. (skan - plik pdf 277 KB)
Mając na względzie art. 14 ustawy z 11 lipca 2014 r. o petycjach (t.j.Dz. U. 2018 r. poz. 870) Dyrektor Izby Administracji Skarbowej we Wrocławiu informuje, że w latach 2018 - 2023 nie wpłynęła do tut. organu żadna petycja.