Uprzejmie informujemy, że osoby mające trwałe lub okresowe trudności w komunikowaniu się i wymagające w związku z tym wsparcia w kontaktach z organami administracji publicznej, mogą korzystać z pomocy przy załatwianiu spraw w dolnośląskiej Krajowej Administracji Skarbowej poprzez wykorzystanie środków wspierających komunikowanie się w szczególności:
- tłumacza języka migowego lub tłumacza przewodnika,
- pomocy osoby przybranej,
- korzystania z poczty elektronicznej,
- przesyłania faksów.
W celu uzyskania ww. pomocy osoba uprawniona winna zgłosić taką potrzebę w dowolnej formie (np. osobiście w siedzibie urzędu, pisemnie, za pomocą e-maila, telefonicznie przy pomocy osoby trzeciej, za pomocą faksu itp.) co najmniej 3 dni robocze przed przewidzianym terminem kontaktu i jednocześnie wskazać wybraną metodę komunikowania się pod adres:
- Urząd Skarbowy w Kłodzku, ul.Walasiewiczówny 1, 57-300 Kłodzko,
- na adres e-mail: us.klodzko@mf.gov.pl
- telefonicznie: 74 647 43 00
- faksem: 74 647 43 70
Skorzystanie z usługi tłumacza jest bezpłatne dla osoby będącej osobą niepełnosprawną w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2011 r. Nr 127, poz. 721 Nr 171, poz. 1016).
Z pomocy osoby przybranej nie można skorzystać w sytuacji, gdy informacje które mają być przekazane są prawnie chronione ze względu na ochronę informacji niejawnych. W takiej sytuacji dostęp do takich informacji przysługuje wyłącznie osobie, której te informacje dotyczą.
Podstawa prawna: Ustawa z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz.U. z 2017, poz.1824).