- Dolnośląska Krajowa Administracja Skarbowa przypomina o rozwiązaniach dla przedsiębiorców, którzy ucierpieli w związku z sytuacją powodziową.
- Mogą oni wystąpić z wnioskiem m.in. o rozłożenie podatku na raty oraz o odroczenie terminu jego zapłaty.
- Została uruchomiona specjalna infolinia, gdzie poszkodowani przedsiębiorcy mogą pytać o rozliczenia podatkowe (PIT, VAT) oraz o ulgi w spłacie zobowiązań podatkowych.
Krajowa Administracja Skarbowa wspiera przedsiębiorców, którzy w wyniku nawałnicy znaleźli się w trudnej sytuacji. Podmioty prowadzące działalność gospodarczą, mogą korzystać z ulg stanowiących pomoc publiczną, ulg nie będących pomocą publiczną oraz pomoc de minimis.
Jak uzyskać ulgę
Na podstawie art. 67a Ordynacji podatkowej podatnicy mogą wnioskować o:
- rozłożenie na raty należności podatkowych (wniosek RAT-Z),
- umorzenie zaległości podatkowej (wniosek UZ-M),
- odroczenie terminu zapłaty należności podatkowych (wniosek TER-Z).
We wniosku należy opisać swoją sytuację i uzasadnić potrzebę otrzymania ulgi. Ocena zasadności udzielenia ulgi w spłacie zobowiązań podatkowych przeprowadzana będzie odrębnie w każdej sprawie przez organ podatkowy, z uwzględnieniem ważnego interesu podatnika lub interesu publicznego.
Wnioski można również złożyć bez wychodzenia z domu poprzez stronę biznes.gov.pl lub przez konto w e-Urzędzie Skarbowym.
Przypominamy, że w przypadku ulg, które stanowią pomoc de minimis, łączna wartość pomocy dla jednego beneficjenta nie może przekroczyć równowartości 300 tys. euro (w ciągu 3 lat).
Infolinia
W ramach specjalnie uruchomionej infolini przedsiębiorcy będą mogli otrzymać niezbędne informacje na temat dostępnych rozwiązań w związku z zaistniałą sytuacją.
Infolinia będzie czynna w godz. 8:00-18:00 pod numerem telefonu:
22 460 59 30.
Przedsiębiorco, jeśli masz pytania, zadzwoń na Infolinię KAS lub skorzystaj z usług dostępnych w serwisie e-Urzędzie Skarbowym.