Urząd Skarbowy prowadzi następujące ewidencje:
- Ewidencja podatników i płatników - prowadzona w systemie informatycznym Poltax;
- Rejestr podatników podatku od towarów i usług - prowadzony w systemie informatycznym Poltax;
- Rejestr wydanych zaświadczeń;
- Rejestr czynności cywilnoprawnych w systemie informatycznym Centralny Rejestr Czynności Majątkowych oraz Scentralizowany System Poboru;
- Rejestry prowadzonych i załatwionych spraw;
- Centralna Ewidencja Kas Rejestrujących;
- Rejestr kontroli podatkowych;
- Ewidencja Spraw Karnych Skarbowych;
- Ewidencja materiałów archiwalnych.
Podstawę oraz zasady prowadzenia przez Urząd Skarbowy rejestrów, ewidencji i archiwów regulują następujące przepisy:
- ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.);
- ustawa z dnia 13 października 1995 r. o zasadach ewidencji i identyfikacji podatników i płatników (Dz. U. z 2024 r. poz. 375 z późn. zm.);
- zarządzenie Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 28 lutego 2017 r. w sprawie wprowadzenia instrukcji kancelaryjnej izb administracji skarbowej, urzędów skarbowych i urzędów celno-skarbowych oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwum zakładowego izb administracji skarbowej;
- zarządzenie Ministra Finansów z dnia 28 grudnia 2022 r. w sprawie wprowadzenia jednolitego rzeczowego wykazu akt w izbach administracji skarbowej, urzędach skarbowych i urzędach celno-skarbowych;
- ustawa z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. z 2024 r. poz. 632 z późn. zm.);
- regulamin organizacyjny urzędu skarbowego.