Główna siedziba urzędu znajduje się przy ul. Poznańska 4.
Na czele Urzędu stoi Naczelnik, który podlega Dyrektorowi Izby Administracji Skarbowej we Wrocławiu. W pracy pomaga mu kadra kierownicza oraz pracownicy.
Urząd jest podzielony na piony. Każdy pion odpowiada za inne zadania: obsługę podatnika, sprawy podatkowe, kontrolę, sprawy wierzycielskie lub organizację działalności.
Urząd skarbowy jest jednostką Krajowej Administracji Skarbowej.
Struktura dolnośląskiej KAS
Dolnośląską KAS tworzą następujące jednostki organizacyjne:
- izba administracji skarbowej;
- urzędy skarbowe (34);
- urząd celno-skarbowy – w ramach urzędu celno-skarbowego działają delegatury urzędu celno-skarbowego (3) i oddziały celne (8).
Czym zajmuje się Izba?
Dyrektor Izby nadzoruje zadania wykonywane przez naczelników urzędów skarbowych i naczelnika urzędu celno-skarbowego.
Czym zajmuje się izba administracji skarbowej
Czym zajmuje się izba administracji skarbowej (PDF, 266 KB)
Czym zajmuje się urząd skarbowy?
Do zadań urzędu skarbowego należą m.in. obsługa i wsparcie podatników w prawidłowym wykonywaniu obowiązków podatkowych, prowadzenie kontroli podatkowej, egzekucja zaległości podatkowych i zapewnianie wpływów do budżetu państwa. Dzięki temu możliwe jest sfinansowanie podstawowych potrzeb państwa i mieszkających w nim obywateli.
Czym zajmuje się urząd skarbowy
Czym zajmuje się urząd skarbowy (PDF, 269 KB)
(Na zdjęciu segregator na dokumenty oraz deklaracja podatkowa)
Czym zajmuje się urząd celno-skarbowy?
Urząd celno-skarbowy prowadzi kontrolę celno-skarbową, ustala i określa podatki, opłaty i niepodatkowe należności budżetowe, obejmuje towary procedurami celnymi oraz prowadzi walkę z przestępczością gospodarczą.
(Na zdjęciu funkcjonariusz w trakcie kontroli)
Czy zajmuje się urząd celno-skarbowy
Czy zajmuje się urząd celno-skarbowy (PDF, 267 KB)
Dostępność architektoniczna
Budynek urzędu jest przystosowany do obsługi osób mających trudności w poruszaniu się poprzez:
- zapewnienie na parterze budynku toalety przystosowanej do potrzeb osób niepełnosprawnych.
(Na zdjęciu wózek inwalidzki)
Kontakt z Urzędem Skarbowym w Górze
(Na zdjęciu piktogramy słuchawka, list, smartfon)
Aby załatwić sprawy w urzędzie osoby z niepełnosprawnościami mogą:
- napisać pismo/złożyć wniosek na adres: Urząd Skarbowy w Górze, ul. Poznańska 4, 56-200 Góra
- wysłać e-mail na adres: monika.raszke@mf.gov.pl
- skontaktować się za pomocą faksu : 65 544 18 76
- skontaktować się telefonicznie przy pomocy osoby trzeciej pod numerem: 65 544 18 71
- skontaktować się osobiście w siedzibie urzędu w godzinach pracy.
W kontakcie z naszym urzędem osoba niesłysząca lub słabosłysząca ma prawo do skorzystania z usług tłumacza PJM, SJM, SKOGN.
(Zdjęcie przedstawia osobę rozmawiającą w języku migowym)
Osoba głucha, niedosłysząca lub głuchoniewidoma, zwana osobą uprawioną, chcąca skorzystać z usług urzędu powinna zgłosić się do sekretariatu w celu umówienia terminu wizyty wraz z określeniem w jaki sposób i w jakim zakresie urzędu ma udzielić pomocy.
Termin wizyty należy zgłosić co najmniej na 3 dni robocze przed tym zdarzeniem, z wyłączeniem sytuacji nagłych, za pośrednictwem:
- poczty elektronicznej – us.gora@mf.gov.pl
- telefonu – 65 544 18 71
- faxu – 65 544 18 76
Osoby uprawnione mają prawo do skorzystania w kontaktach z urzędem z pomocy osoby przybranej, czyli osoby która ukończyła 16 lat i została wybrana przez osobę uprawnioną w celu pomocy w załatwieniu spraw w organach administracji publicznej. Organy administracji publicznej nie mogą wymagać przedstawienia dokumentów potwierdzających znajomość PJM (polskiego języka migowego), SJM (systemu językowo-migowego) lub SKOGN (sposób komunikowania się osób głuchoniewidomych) przez osoby przybrane.
Jak uzyskać informację publiczną
Jak uzyskać informację publiczną (PDF, 264 KB)
Jak złożyć skargę