Nowe zasady obsługi podatnika
W związku z potrzebą zapewnienia podatnikom większego bezpieczeństwa oraz komfortu wprowadziliśmy nowe zasady obsługi w urzędach skarbowych.
Na wizytę w Urzędzie Skarbowym możesz umówić się korzystając z jednego z trzech możliwych sposobów:
· elektronicznie - dzięki usłudze Umów wizytę w urzędzie skarbowym (link)
· telefonicznie - pod numerem telefonu : 22 330 03 30 - wybierz 1, następnie wybierz 8
· podczas osobistej wizyty w urzędzie w punkcie rezerwacji wizyt
Nie potrzebujesz umawiać wizyty w urzędzie, aby zostawić dokument w urnie (bez potwierdzenia odbioru) lub otrzymać potwierdzenie na swojej kopii w punkcie podawczym. Jeżeli chcesz wyjaśnić wątpliwości dotyczące złożonego dokumentu - umów wizytę.
Urząd Skarbowy w Jeleniej Górze przyjmuje umówionych klientów w:
· poniedziałek w godzinach 8:00 - 18:00
· wtorek-piątek w godzinach 8:00 - 15:00
Jak przygotować się do załatwienia sprawy
Aby przygotować się do załatwienia sprawy możesz zapoznać się ze informacjami zawartymi w opracowanych kartach usług (link).
Sprawy można załatwić online bez wychodzenia z domu
Sprawy podatkowe możesz załatwić na Portalu Podatkowym pod adresem www.podatki.gov.pli serwisie www.biznes.gov.pl
Kontakt telefoniczny z urzędem
Od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 15:00.
Udzielanie informacji oraz wydawanie druków odbywa się na sali obsługi podatnika (parter - sala operacyjna).
Dokumenty wpływające do urzędu są przyjmowane:
- bezpośrednio od osób składających osobiście dokumenty w urzędzie - przez pracowników sali obsługi podatników (parter - sala operacyjna),
- od pracownika poczty lub innych podmiotów świadczących usługi poczty kurierskiej, gdy dokumenty zostały nadane za ich pośrednictwem (kancelaria urzędu).
Przyjęte dokumenty zostają kierowane do właściwych komórek organizacyjnych urzędu.
Przyjmowanie i rozpatrywanie skarg i wniosków odbywa się zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego - Dział VIII Skargi i wnioski (tekst jednolity Dz. U. z 2018 r. poz. 2096 ze zm.) oraz rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. Nr 5, poz. 46).
Skargi i wnioski można składać na kilka sposobów:
• wnieść na piśmie, przesyłając na adres Urzędu,
• złożyć osobiście w Sekretariacie Urzędu w dni robocze w godz. od 7:30 do 15:30 (w poniedziałki do godz. 17:30 u pracowników dyżurujących na Sali Obsługi),
• przesłać faksem do Urzędu,
• przesłać pocztą elektroniczną na adres Urzędu,
• przesłać na Elektroniczną Skrzynkę Podawczą e-PUAP Urzędu. Aby móc skorzystać z zasobów tego systemu, należy założyć konto na stronie internetowej www.epuap.gov.pl (link otwiera okno w innym serwisie). Założenie konta wymaga podania: imienia, nazwiska oraz adresu poczty elektronicznej (e-mail), który wskazujemy jako właściwy do wymiany informacji w ramach ePUAP.
Skargi i wnioski, zarówno te nadsyłane pocztą jak i drogą elektroniczną, powinny zawierać imię, nazwisko (nazwę) i adres zamieszkania (w tym - kod pocztowy) wnoszącego skargę lub wniosek. Zgodnie z przepisami ww. rozporządzenia skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska oraz adresu pocztowego pozostawione zostaną bez rozpoznania (§ 8 pkt 1). Zasada ta dotyczy również wszelkiej innej korespondencji wpływającej do Urzędu.
Naczelnik Urzędu lub wyznaczony przez niego Zastępca, w sprawach skarg i wniosków przyjmuje klientów w każdą środę od godz. 13.00 do godz. 15.30, po wcześniejszym ustaleniu terminu w sekretariacie urzędu.
Klienci w sprawach skarg i wniosków przyjmowani są przez dyżurującego kierownika w każdy poniedziałek od godz. 15.30 do godz. 17.30.
Istnieje możliwość przyjęcia interesantów w innych dniach lub godzinach. W takim przypadku prosi się o wcześniejsze ustalenie dogodnego dla Państwa terminu w sekretariacie urzędu.
Kontakt:
Tel. 22 330 03 30
Fax. 75 64 73 537
e-mail: us.jelenia_gora@mf.gov.pl