W Izbie Administracji Skarbowej we Wrocławiu prowadzone są następujące rejestry i archiwa:
- Rejestr biegłych skarbowych (link otwiera nowe okno w serwisie zewnętrznym) prowadzony przez komórkę egzekucji administracyjnej.
- Rejestr pism i spraw prowadzony przez komórkę kancelaryjną.
- Ewidencja skarg wnoszonych do WSA i NSA prowadzona przez komórkę obsługi prawnej.
- Rejestr skarg i wniosków prowadzony przez komórkę kontroli wewnętrznej.
- Rejestr petycji prowadzony przez komórkę kontroli wewnętrznej.
- Archiwum zakładowe wraz z magazynami prowadzone przez komórkę archiwum.
Udostępnienie dokumentacji do celów naukowo-badawczych odbywa się, o ile nie narusza to prawnie chronionych interesów państwa i obywateli, zgodnie z treścią Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 27 września 2005 r. w sprawie sposobu, zakresu i trybu udostępniania danych zgromadzonych w rejestrze publicznym. Udostępnienie danych zawartych w rejestrach publicznych następuje na wniosek złożony w formie pisemnej lub elektronicznej, wyłącznie po wskazaniu zadania publicznego i podstawy prawnej jego realizacji oraz zobowiązaniu podmiotu ubiegającego się o udostępnienie danych do ich wykorzystania wyłącznie do realizacji zadania publicznego. Podmiot, któremu udostępniono dane zgromadzone w rejestrze odpowiada za bezpieczeństwo i integralność uzyskanych danych.
Archiwum zakładowe
Izba Administracji Skarbowej we Wrocławiu prowadzi archiwum zakładowe zgodnie z Zarządzeniem Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 28 lutego 2017 r. w sprawie wprowadzenia instrukcji kancelaryjnej izb administracji skarbowej, urzędów skarbowych i urzędów celno-skarbowych oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwum zakładowego izb administracji skarbowej oraz w sprawie wprowadzenia jednolitego rzeczowego wykazu akt w izbach administracji skarbowej, urzędach skarbowych i urzędach celno-skarbowych (zm. Zarządzeniem Ministra Finansów z dnia 23 sierpnia 2022 r. – DZ. U. MF z dnia 5 września 2022 r. poz. 93).
Prowadzenie archiwum zakładowego Izby Administracji Skarbowej, zgodnie z Regulaminem Organizacyjnym Izby Administracji Skarbowej we Wrocławiu, należy do zadań Działu Archiwum. Dział Archiwum stanowi samodzielną komórkę organizacyjną w Pionie Logistyki i Usług kierowaną przez Kierownika Działu.
W skład archiwum zakładowego Izby Administracji Skarbowej we Wrocławiu wchodzą lokale archiwum znajdujące się w siedzibie Izby oraz jednostek podległych, tj. urzędów skarbowych na terenie województwa dolnośląskiego oraz Dolnośląskiego Urzędu Celno-Skarbowego.
- Archiwum Zakładowe Izby Administracji Skarbowej we Wrocławiu przechowuje dokumentację własnej jednostki oraz wszystkich urzędów skarbowych województwa dolnośląskiego i Dolnośląskiego Urzędu Celno-Skarbowego, w tym akta kadrowo-płacowe pracowników zatrudnionych w jednostce.
- Archiwum zakładowe udostępnia dokumentację dla celów służbowych i naukowo badawczych. Udostępnienie dokumentacji dla celów naukowo-badawczych, o ile nie narusza to prawnie chronionych interesów państwa i obywateli odbywa się za zgodą Dyrektora Izby na zasadach określonych w:
- ustawie z dnia z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (tekst jednolity: Dz. U. z 2024 r., poz. 632 ze zm.),
- ustawie z dnia 26 stycznia 1984 r. - Prawo prasowe (Dz. U. z 2018 r., poz. 1914).
- Udostępnienie odbywa się w pomieszczeniu biurowym archiwum zakładowego, w obecności pracownika prowadzącego archiwum.
- Korzystający z dokumentacji archiwum zakładowego ponoszą odpowiedzialność za całość udostępnionych im materiałów i ich zwrot w wyznaczonym terminie.