Informacja o stopniu wykorzystania limitu krajowego pomocy de minimis wg stanu na 2 sierpnia 2024 r. udzielanej w sektorze rolnym:
Dyrektor Izby Administracji Skarbowej we Wrocławiu informuje, że aktualne wykorzystanie limitu pomocy de minimis w rolnictwie na 2 sierpnia 2024 r. wynosi 295 932 125,00 euro, co stanowi 100,00%
Więcej informacji:
https://srpp.minrol.gov.pl/
Bary mleczne - dotacje 2024
- Prognozy na styczeń
- Prognozy na luty
- Prognozy na marzec
- Prognozy na kwiecień
- Prognozy na maj
- Prognozy na czerwiec
- Prognozy na lipiec
- Prognozy na sierpień
- Prognozy na wrzesień
- Prognoza na październik
- Prognoza na listopad
- Prognoza na grudzień
- Wypłacone kwoty dotacji za styczeń
- Wypłacone kwoty dotacji za luty
- Wypłacone kwoty dotacji za marzec
- Wypłacone kwoty dotacji za kwiecień
- Wypłacone kwoty dotacji za maj
- Wypłacone kwoty dotacji za czerwiec
- Wypłacone kwoty dotacji za lipiec
- Wypłacone kwoty dotacji za sierpień
- Wypłacone kwoty dotacji za wrzesień
Bary mleczne - dotacje 2023
- Prognozy na styczeń
- Prognozy na luty
- Prognozy na marzec
- Prognozy na kwiecień
- Prognozy na maj
- Prognozy na czerwiec
- Prognozy na lipiec
- Prognozy na sierpień
- Prognozy na wrzesień
- Prognozy na październik
- Prognozy na listopad
- Prognozy na grudzień
- Wypłacone kwoty dotacji za styczeń
- Wypłacone kwoty dotacji za luty
- Wypłacone kwoty dotacji za marzec
- Wypłacone kwoty dotacji za kwiecień
- Wypłacone kwoty dotacji za maj
- Wypłacone kwoty dotacji za czerwiec
- Wypłacone kwoty dotacji za lipiec
- Wypłacone kwoty dotacji za sierpień
- Wypłacone kwoty dotacji za wrzesień
- Wypłacone kwoty dotacji za październik
- Wypłacone kwoty dotacji za listopad
- Wypłacone kwoty dotacji za grudzień
Bary mleczne - dotacje 2022
- Prognoza na styczeń
- Prognoza na luty
- Prognoza na marzec
- Prognoza na kwiecień
- Prognoza na maj
- Prognoza na czerwiec
- Prognoza na czerwiec - korekta
- Prognoza na lipiec
- Prognoza na sierpień
- Prognoza na październik
- Prognoza na listopad
- Prognoza na grudzień
- Wypłacone kwoty dotacji za styczeń
- Wypłacone kwoty dotacji za luty
- Wypłacone kwoty dotacji za marzec i luty
- Wypłacone kwoty dotacji za kwiecień i marzec
- Wypłacone kwoty dotacji za maj i kwiecień
- Wypłacone kwoty dotacji za czerwiec i maj
- Wypłacone kwoty dotacji za czerwiec i lipiec
- Wypłacone kwoty dotacji za sierpień
- Wypłacone kwoty dotacji za wrzesień
- Wypłacone kwoty dotacji za październik
- Wypłacone kwoty dotacji za listopad
- Wypłacone kwoty dotacji za grudzień
Bary mleczne - dotacje 2021
- Prognoza na styczeń
- Prognoza na luty
- Prognoza na marzec
- Prognoza na kwiecień
- Prognoza na maj
- Prognoza na czerwiec
- Prognoza na lipiec
- Prognoza na sierpień
- Prognoza na wrzesień
- Prognoza na październik
- Prognoza na listopad
- Prognoza na grudzień
- Wypłacone kwoty dotacji za styczeń
- Wypłacone kwoty dotacji za luty
- Wypłacone kwoty dotacji za marzec
- Wypłacone kwoty dotacji za kwiecień
- Wypłacone kwoty dotacji za maj
- Wypłacone kwoty dotacji za czerwiec
- Wypłacone kwoty dotacji za lipiec
- Wypłacone kwoty dotacji za sierpień
- Wypłacone kwoty dotacji za wrzesień
- Wypłacone kwoty dotacji za październik
- Wypłacone kwoty dotacji za listopad
- Wypłacone kwoty dotacji za grudzień
Bary mleczne - dotacje 2020
- Prognoza na styczeń
- Prognoza na luty
- Prognoza na marzec
- Prognoza na kwiecień
- Prognoza na maj
- Prognoza na czerwiec
- Prognoza na lipiec
- Prognoza na sierpień
- Prognoza na wrzesień
- Prognoza na październik
- Prognoza na listopad
- Prognoza na grudzień
- Wypłacone kwoty dotacji za styczeń 2020
- Wypłacone kwoty dotacji za luty 2020
- Wypłacone kwoty dotacji za marzec 2020
- Wypłacone kwoty dotacji za kwiecień 2020
- Wypłacone kwoty dotacji za maj 2020
- Wypłacone kwoty dotacji za czerwiec 2020
- Wypłacone kwoty dotacji za lipiec 2020
- Wypłacone kwoty dotacji za sierpień 2020
- Wypłacone kwoty dotacji za wrzesień 2020
- Wypłacone kwoty dotacji za październik 2020
- Wypłacone kwoty dotacji za listopad 2020
- Wypłacone kwoty dotacji za grudzień 2020
Bary mleczne - dotacje 2019
- Prognoza na styczeń (plik pdf. 275 KB)
- Prognoza na luty (plik pdf. 117 KB)
- Prognoza na marzec (plik pdf. 204 KB)
- Prognoza na kwiecień (plik pdf. 236 KB)
- Prognoza na maj (plik pdf. 204 KB)
- Prognoza na czerwiec (plik pdf. 380 KB)
- Prognoza na lipiec (plik pdf. 236 KB)
- Prognoza na sierpień (plik pdf. 380 KB)
- Prognoza na wrzesień (plik pdf. 280 KB)
- Prognoza na październik (plik pdf 269 KB)
- Prognoza na listopad (plik pdf 207 KB)
- Prognoza na grudzień (plik pdf 281 KB)
- Wypłacone kwoty dotacji za styczeń 2019 r. (plik pdf. 278 KB)
- Wypłacone kwoty dotacji za luty 2019 r. (plik pdf. 208 KB)
- Wypłacone kwoty dotacji za marzec 2019 r. (plik pdf. 204 KB)
- Wypłacone kwoty dotacji za kwiecień 2019 r. (plik pdf 208 KB)
- Wypłacone kwoty dotacji za maj 2019 r. (plik pdf 204 KB)
- Wypłacone kwoty dotacji za czerwiec 2019 r. (plik pdf 218 KB)
- Wypłacone kwoty dotacji za lipiec 2019 r. (plik pdf 204 KB)
- Wypłacone kwoty dotacji za sierpień 2019 r. (plik pdf 206 KB)
- Wypłacone kwoty dotacji za wrzesień 2019 r. (plik pdf 284 KB)
- Wypłacona kwota dotacji za październik 2019 r. (plik pdf 113 KB)
- Wypłacona kwota dotacji za listopad 2019 r. (plik pdf 120 KB)
- Wypłacona kwota dotacji za grudzień 2019 r. (plik pdf 96 KB)
Bary mleczne - dotacje 2018
- Prognoza na styczeń (plik pdf. 349 KB)
- Prognoza na luty (plik pdf. 115 KB)
- Prognoza na marzec (plik pdf.115 KB)
- Prognoza na kwiecień (plik pdf. 117 KB)
- Prognoza na maj (plik pdf. 210 KB)
- Prognoza na czerwiec (plik pdf. 115 KB)
- Prognoza na lipiec (plik pdf. 251 KB)
- Prognoza na sierpień (plik pdf. 276 KB)
- Prognoza na wrzesień (plik pdf. 280 KB)
- Prognoza na październik (plik pdf. 270 KB)
- Prognoza na listopad (plik pdf. 276 KB)
- Prognoza na grudzień (plik pdf. 270 KB)
- Wypłacone kwoty dotacji za styczeń 2018 r. (plik pdf. 274 KB)
- Wypłacone kwoty dotacji za luty 2018 r. (plik pdf. 119 KB)
- Wypłacone kwoty dotacji za marzec 2018 r. (plik pdf. 264 KB)
- Wypłacone kwoty dotacji za kwiecień 2018 r. (plik pdf. 355 KB)
- Wypłacone kwoty dotacji za maj 2018 r. (plik pdf. 201 KB)
- Wypłacone kwoty dotacji za czerwiec 2018 r. (plik pdf. 204 KB)
- Wypłacone kwoty dotacji za lipiec 2018 r. (plik pdf. 230 KB)
- Wypłacone kwoty dotacji za sierpień 2018 r. (plik pdf. 276 KB)
- Wypłacone kwoty dotacji za wrzesień 2018 r. (plik pdf. 256 KB)
- Wypłacone kwoty dotacji za październik 2018 r. (plik pdf. 245 KB)
- Wypłacone kwoty dotacji za listopad 2018 r. (plik pdf. 204 KB)
- Wypłacone kwoty dotacji za grudzień 2018 r (plik pdf. 190 KB)
Bary mleczne - dotacje 2017
- Prognoza na styczeń (plik pdf. 268 KB)
- Prognoza na luty (plik pdf. 349 KB)
- Prognoza na marzec (plik pdf. 262 KB)
- Prognoza na kwiecień (plik pdf. 268 KB)
- Prognoza na maj (plik pdf. 272 KB)
- Prognoza na czerwiec (plik pdf. 349 KB)
- Prognoza na lipiec (plik pdf. 268 KB)
- Prognoza na sierpień (plik pdf. 348 KB)
- Prognoza na wrzesień (plik pdf. 348 KB)
- Prognoza na październik (plik pdf. 349 KB),
- Prognoza - uzupełnienie za 09/2017, 10/2017 (plik pdf. 102 KB)
- Prognoza na listopad (plik pdf. 348 KB)
- Prognoza na grudzień (plik pdf. 279 KB)
- Wypłacone kwoty dotacji za styczeń 2017 r. (plik pdf. 281 KB)
- Wypłacone kwoty dotacji za luty 2017 r. (plik pdf. 295 KB)
- Wyplacone kwoty dotacji za marzec 2017 r. (plik pdf. 106 KB)
- Wypłacone kwoty dotacji za kwiecień 2017 r. (plik pdf. 262 KB)
- Wypłacone kwoty dotacji za maj 2017 r. (plik pdf. 263 KB)
- Wypłacone kwoty dotacji za czerwiec 2017 r. (plik pdf.194 KB)
- Wypłacone kwoty dotacji za lipiec 2017 r. (plik pdf. 195 KB)
- Wypłacone kwoty dotacji za sierpień 2017 r. (plik pdf. 200 KB)
- Wypłacone kwoty dotacji za wrzesień 2017 r. (plik pdf. 278 KB)
- Wypłacone kwoty dotacji za październik 2017 r. (plik pdf. 116 KB)
- Wypłacone kwoty dotacji za listopad 2017 r. (plik pdf. 200 KB)
- Wypłacone kwoty dotacji za grudzień 2017 r. (plik pdf. 196 KB)
Bary mleczne - dotacje 2016
- Prognoza na styczeń (plik pdf. 108 KB)
- Prognoza na luty (plik pdf. 206 KB)
- Prognoza na marzec (plik pdf. 109 KB)
- Prognoza na kwiecień (plik pdf. 207 KB)
- Prognoza na maj (plik pdf. 183 KB)
- Prognoza na czerwiec (plik pdf. 109 KB)
- Prognoza na lipiec (plik pdf. 177 KB)
- Prognoza na sierpień (plik pdf. 251 KB)
- Prognoza na wrzesień (plik pdf. 290 KB)
- Prognoza na październik (plik pdf. 285 KB)
- Prognoza na listopad (plik pdf. 344 KB)
- Prognoza na grudzień (plik pdf. 519 KB)
- Wypłacone kwoty za styczeń (plik pdf. 110 KB)
- Wypłacone kwoty za luty (plik pdf. 113 KB)
- Wypłacone kwoty za marzec (plik pdf. 113 KB)
- Wypłacone kwoty za kwiecień (plik pdf. 113 KB)
- Wypłacone kwoty za maj (plik pdf. 280 KB)
- Wypłacone kwoty za czerwiec (plik pdf. 207 KB)
- Wypłacone kwoty za lipiec (plik pdf. 284 KB)
- Wypłacone kwoty za sierpień (plik pdf. 277 KB)
- Wypłacone kwoty za wrzesień (plik pdf. 541 KB)
- Wypłacone kwoty za październik (plik pdf. 203 KB)
- Wypłacone kwoty za listopad (plik pdf. 116 KB)
- Wypłacone kwoty za grudzień (plik pdf. 121 KB)
Bary mleczne - dotacje 2015
- Prognoza na czerwiec (plik pdf. 120 KB)
- Prognoza na lipiec (plik pdf. 120 KB)
- Prognoza na sierpień (plik pdf. 202 KB)
- Prognoza na wrzesień (plik pdf. 203 KB)
- Prognoza na październik (plik pdf. 106 KB)
- Prognoza na listopad (plik pdf. 203 KB)
- Prognoza na grudzień (plik pdf. 203 KB)
- Wypłacone kwoty za kwiecień (plik pdf. 122 KB)
- Wypłacone kwoty za maj (plik pdf. 109 KB)
- Wypłacone kwoty za czerwiec (plik pdf. 204 KB)
- Wypłacone kwoty za lipiec (plik pdf. 108 KB)
- Wypłacone kwoty za sierpień (plik pdf. 108 KB)
- Wypłacone kwoty za wrzesień (plik pdf. 108 KB)
- Wypłacone kwoty za październik (plik pdf. 111 KB)
- Wypłacone kwoty za listopad (plik pdf. 208 KB)
- Wypłacone kwoty za grudzień (plik pdf. 109 KB)
Zagadnienie pomocy publicznej ma swoje źródło w prawie wspólnotowym.
Z dniem przystąpienia Polski do Unii Europejskiej udzielanie podmiotom prowadzącym działalność gospodarczą pomocy w różnej formie podlega regułom obowiązującym w prawodawstwie Wspólnot Europejskich.
Ulgi w spłacie zobowiązań podatkowych przewidziane w ustawie Ordynacja podatkowa dla podmiotów prowadzących działalność gospodarczą mogą stanowić pomoc publiczną.
Niezależnie od tego, czy mamy do czynienia z ulgą w spłacie zobowiązań podatkowych, dotacją, pożyczką, poręczeniem czy wsparciem w innej formie, będziemy mieli do czynienia z pomocą publiczną o ile dane wsparcie wypełnia przesłanki, o których mowa w art. 107 i art. 108 Traktatu o Funkcjonowaniu Unii Europejskiej.
Zasady postępowania w sprawach dotyczących udzielania pomocy publicznej określone zostały w ustawie z dnia 30 kwietnia 2004r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (t.j. Dz. U. z 2018 poz. 362 ze zm.). Ustawa ta określa warunki i zasady udzielania pomocy ze środków publicznych, nakłada określone obowiązki na poszczególne podmioty uczestniczące w procesie udzielania pomocy oraz określa konsekwencje związane z otrzymaniem pomocy. Ustawa ta nie stanowi podstawy prawnej udzielenia pomocy publicznej.
W zakresie ulg w spłacie zobowiązań podatkowych, dla podmiotów prowadzących działalność gospodarczą, polski ustawodawca przewiduje ulgi, o których mowa w art. 67a § 1 ustawy Ordynacja podatkowa, podmiotem udzielającym pomocy jest organ podatkowy (naczelnik urzędu skarbowego lub dyrektor izby administracji skarbowej):
organ podatkowy, na wniosek podatnika, z zastrzeżeniem art. 67b, w przypadkach uzasadnionych ważnym interesem podatnika lub interesem publicznym może:
- odroczyć termin płatności podatku lub rozłożyć zapłatę podatku na raty,
- odroczyć lub rozłożyć na raty zapłatę zaległości podatkowej wraz z odsetkami za zwłokę lub odsetki od nieuregulowanych w terminie zaliczek,
- umorzyć w całości lub części zaległości podatkowe, odsetki za zwłokę lub opłatę prolongacyjną.
Art. 67b § 1 ustawy Ordynacja podatkowa stanowi, iż organ podatkowy na wniosek podatnika prowadzącego działalność gospodarczą może udzielać ulg w spłacie zobowiązań podatkowych, określonych w art. 67a:
- które nie stanowią pomocy publicznej,
- które stanowią pomoc de minimis - w zakresie i na zasadach określonych w bezpośrednio obowiązujących aktach prawa wspólnotowego dotyczących pomocy w ramach zasady de minimis,
- które stanowią pomoc publiczną:
- udzielaną w celu naprawienia szkód wyrządzonych przez klęski żywiołowe lub inne nadzwyczajne zdarzenia,
- udzielaną w celu zapobieżenia lub likwidacji poważnych zakłóceń w gospodarce o charakterze ponad-sektorowym,
- udzielaną w celu wsparcia krajowych przedsiębiorców działających w ramach przedsięwzięcia gospodarczego podejmowanego w interesie europejskim,
- udzielaną w celu promowania i wspierania kultury, dziedzictwa narodowego, nauki i oświaty,
- będącą rekompensatą za realizację usług świadczonych w ogólnym interesie gospodarczym powierzonych na podstawie odrębnych przepisów,
- na szkolenia,
- na zatrudnienie,
- na rozwój małych i średnich przedsiębiorstw,
- na restrukturyzację,
- na ochronę środowiska,
- na prace badawczo-rozwojowe,
- regionalną,
- udzielaną na inne przeznaczenia określone na podstawie § 6 przez Radę Ministrów.
W postępowaniach podatkowych z zakresu ulg w spłacie zobowiązań podatkowych, na wstępie rozważań w sprawie organ prowadzący postępowanie ma obowiązek ustalić czy strona (podmiot ubiegający się o udzielenie ulgi) jest przedsiębiorcą.
Regulacje wspólnotowe mają szeroki zakres pojęciowy odnośnie działalności gospodarczej i zaliczają do niej każdą działalność polegającą na oferowaniu towarów i usług na rynku - stąd wskazanie w art. 67b ustawy Ordynacja podatkowa, że przepis ten dotyczy podatników prowadzących działalność gospodarczą, co oznacza, iż obejmuje on również np. podatników prowadzących działalność w sektorze rolnictwa, fundacje, stowarzyszenia itp.
Przedsiębiorca to każdy podmiot zaangażowany w działalność gospodarczą, niezależnie od jego formy prawnej i źródeł jego finansowania. Natomiast działalnością gospodarczą według unijnego prawa konkurencji, będzie szeroko rozumiane oferowanie na rynku towarów bądź świadczenie na nim usług. Zatem zakres tego pojęcia jest szerszy niż w prawie polskim - art. 3 ustawy Prawo Przedsiębiorców, ponieważ w rozumieniu unijnego prawa konkurencji działalność może mieć charakter gospodarczy, także w przypadku gdy nie ma charakteru zarobkowego, czy też nie jest prowadzona w sposób zorganizowany lub ciągły.
W przypadku, gdy organ podatkowy zweryfikuje pozytywnie przesłankę odnoszącą się do prowadzenia działalności gospodarczej, winien ustalić czy ulga, o której zastosowanie strona wniosła, stanowi pomoc publiczną.
W świetle przepisów wspólnotowych dotyczących przyznawania przez państwo pomocy podmiotom prowadzącym działalność gospodarczą, tj. art. 107 i art. 108 Traktatu o Funkcjonowaniu Unii Europejskiej, pomoc publiczną stanowi pomoc, która:
- pochodzi ze środków państwowych czyli z budżetu państwa,
- ma charakter selektywny, tj. organ publiczny dysponuje prawem do decydowania o przyznaniu wnioskowanej pomocy, zatem uprzywilejowuje konkretnych przedsiębiorców,
- udzielana jest na warunkach korzystniejszych od rynkowych,
- prowadzi do zakłóceń konkurencji na rynku wspólnotowym
W razie uznania, iż wnioskowana ulga nie stanowi pomocy publicznej, organ podatkowy może rozpatrywać wniosek strony stosując przesłanki udzielenia ulg w spłacie zobowiązań podatkowych wymienione w art. 67a § 1 ustawy Ordynacja podatkowa.
Gdy udzielana ulga będzie stanowiła pomoc publiczną należy ustalić, o jaki rodzaj pomocy wymienionej w art. 67b § 1 pkt 2 lub 3 ustawy Ordynacja podatkowa strona się ubiega, a następnie ustalić czy wnioskowana pomoc jest dopuszczalna.
Komisja Europejska ma możliwość wydawania rozporządzeń, na podstawie których pewne kategorie pomocy są, uznane za zgodne ze wspólnym rynkiem i w związku z tym nie wymagają wcześniejszej notyfikacji oraz uzyskania zgody Komisji.
Zasady udzielania pomocy de minimis określa bezpośrednio obowiązujące Rozporządzenie Komisji UE nr 1407/2013 z dnia 18 grudnia 2013r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis, (ww. Rozporządzenie Komisji obowiązuje od dnia 1 stycznia 2014r. do dnia 31 grudnia 2020r.).
Przepisy niniejszego rozporządzenia stanowią, że do celów reguł konkurencji określonych w Traktacie przedsiębiorstwem jest każda jednostka wykonująca działalność gospodarczą niezależnie od jej formy prawnej i sposobu finansowania. Wskazuje również, że Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej orzekł, że wszystkie podmioty, które są kontrolowane (prawnie lub de facto) przez ten sam podmiot, należy traktować jako jedno przedsiębiorstwo.
Kryteria dopuszczalności udzielenia pomocy de minimis określone ww. rozporządzeniem obejmują:
- wyłączenia sektorowe, tj. rodzaj prowadzonej działalności nie może podlegać wyłączeniu na mocy niniejszego rozporządzenia zgodnie z art. 1 ust. 1 lit. a) – e);
- limit pomocy de minimis, tzn. łączna wartość pomocy de minimis dla beneficjenta nie może przekroczyć równowartości 200 tys. euro brutto w okresie 3 lat podatkowych, a w przypadku podmiotu prowadzącego działalność gospodarczą w sektorze transportu drogowego towarów – 100 tys. euro.
Przedsiębiorców ubiegających się o pomoc de minimis obowiązują pewne ograniczenia, tzn. pomocy de minimis nie można łączyć, w odniesieniu do tych samych kosztów kwalifikowanych, z pomocą o innym przeznaczeniu (np. pomocą regionalną), jeśli doprowadziłoby to do przekroczenia dopuszczalnej intensywności tej pomocy. Pomoc de minimis może być udzielana jedynie w formach przejrzystych, czyli takich, w stosunku do których możliwe jest wcześniejsze dokładne obliczenie ekwiwalentu dotacji brutto bez konieczności przeprowadzania oceny ryzyka.
Podstawą do udzielenia wnioskowanej przez stronę ulgi w spłacie zobowiązań podatkowych w ramach pomocy de minimis jest jednak ustalenie istnienia ważnego interesu podatnika i/lub interesu publicznego, tj. ziszczenia przesłanek art. 67a § 1 ustawy Ordynacja podatkowa.
Pomoc de minimis nie jest pomocą automatyczną. Rozporządzenie Komisji UE Nr 1407/2013 zakreśla jedynie ramy dopuszczalności udzielenia przedsiębiorcy pomocy de minimis, co nie jest równoznaczne z jej udzieleniem w postępowaniu w sprawie zastosowania ulg w spłacie zobowiązań podatkowych. Polski prawodawca w ustawie Ordynacja podatkowa wskazał bowiem na przesłanki materialno-prawne, których zaistnienie warunkuje udzielenie ulg w spłacie zobowiązań podatkowych.
Jednakże wystąpienie tych przesłanek nie gwarantuje otrzymania ulgi w spłacie zobowiązań podatkowych. Ostateczna decyzja w tym zakresie podejmowana jest bowiem na zasadzie uznania administracyjnego i oznacza, iż nawet w sytuacji wystąpienia szczególnych sytuacji wypełniających przesłanki ważnego interesu podatnika i/lub interesu publicznego organ podatkowy może ale nie musi skorzystać z przysługującego mu prawa do zastosowania ulgi w spłacie zobowiązań podatkowych, a zatem udzielenia pomocy publicznej.
Nadto naczelnik urzędu skarbowego występuje, jako podmiot udzielający pomocy publicznej w przypadku pomocy przysługującej z mocy prawa, po spełnieniu warunków określonych w przepisach podatkowych, w zakresie swojej właściwości miejscowej i rzeczowej.
Dotyczy to tzw. pomocy automatycznej, z której podmioty gospodarcze mogą korzystać m.in. na podstawie art. 38 ust. 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych- z tytułu ulgi podatkowej dla płatnika posiadającego status zakładu pracy chronionej, ustawy o specjalnych strefach ekonomicznych – z tytułu zwolnienia z podatku dochodowego dochodów uzyskanych z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej przez osoby prawne lub osoby fizyczne, a także na podstawie art. 16k ust. 7 i 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych oraz art. 22k ust. 7 i 10 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych w przypadku zastosowania amortyzacji jednorazowej od wartości początkowej środków trwałych, z zastrzeżeniami ustawowymi, dla podatników rozpoczynających w roku podatkowym działalność gospodarczą.
Akty prawne:
- Traktat o Funkcjonowaniu Unii Europejskiej wersja skonsolidowana (Dz. Urz. UE nr 326 , 26/10/2012 P. 0001 – 0390).
- Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997r. - Ordynacja Podatkowa (t.j. Dz. U. z 2018, poz. 800 ze zm.)
- Ustawa z dnia 30 kwietnia 2004r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (t.j. Dz. U. z 2018r. poz. 362 ze. zm.).
- Rozporządzenie Komisji (UE) nr 1407/2013 z dnia 18 grudnia 2013r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis (Dz. Urz. UE L 352 z 24.12.2013).
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 24 października 2014 r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis (Dz. U. 2014 r., poz. 1543).
- Ustawa z dnia 6 marca 2018r. Prawo Przedsiębiorców (t.j. Dz. U. z 2018r., poz. 646 z późn. zm.).
- Ustawa z dnia 26 lipca 1991r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t.j. Dz. U. z 2018r., poz. 200 z późn. zm.).
- Ustawa z dnia 20 października 1994r. o specjalnych strefach ekonomicznych (t.j. Dz. U. 2017r. poz. 1010 z późn. zm.).
- Ustawa z dnia 15 lutego 1992r.o podatku dochodowym od osób prawnych (t.j. Dz. U. 2018r. poz. 1036 z późn. zm.)