Sposoby przyjmowania i załatwiania spraw

    Sposoby przyjmowania i załatwiania spraw

    Sposoby przyjmowania i załatwiania spraw

    Sposób przyjmowania i załatwiania spraw regulują w szczególności przepisy następujących aktów prawnych:
    • Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. 2023 r. poz. 2383 ze zm.),
    • Ustawa z 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz.U. 2024 r. poz. 572),
    • Zarządzenie Ministra Finansów z dnia 28 grudnia 2022 r. w sprawie wprowadzenia jednolitego rzeczowego wykazu akt w izbach administracji skarbowej, urzędach skarbowych i urzędach celno-skarbowych (Dz. Urz. Min. Fin. z dnia 30.12.2022 r. poz. 126),
    • Zarządzenia Ministra Finansów z dnia 12 lutego 2018 r. zmieniające zarządzenie w sprawie prowadzenia rejestrów oraz przekazywania informacji w sprawach sądowoadministracyjnych (Dz. Urz. Min. Fin. z dnia 20 lutego 2018 r. poz. 12),
    • Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. 2002 nr 5, poz. 46),
    • Regulamin organizacyjny Dolnośląskiego Urzędu Celno-Skarbowego we Wrocławiu.

    Sprawy w urzędzie załatwiane są zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa przy poszanowaniu zasad wynikających z Kodeksu postępowania administracyjnego i Ordynacji podatkowej.
    Zgodnie z Ordynacją podatkową załatwienie sprawy wymagającej przeprowadzenia postępowania powinno nastąpić bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej - nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania, chyba że przepisy szczególne stanowią inaczej (art. 139 § 1 Op.).
    Niezwłocznie powinny być załatwiane sprawy, które mogą być rozpatrzone na podstawie dowodów przedstawionych przez stronę, lub na podstawie faktów powszechnie znanych i dowodów znanych z urzędu organowi prowadzącemu postępowanie. (art. 139 § 2 Op.).
    W przypadku niezałatwienia sprawy we właściwym terminie urząd ma obowiązek zawiadomienia strony o przyczynach niedotrzymania terminu, wskazując nowy termin załatwienia sprawy (art. 140 § 1 Op.). Do terminu, w którym ma być wydana decyzja nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa podatkowego do dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnienia spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu (art. 139 § 4 Op.).
    Na niezałatwienie sprawy we właściwym terminie służy stronie ponaglenie do organu wyższego stopnia, tj. do Ministerstwa Finansów (art. 141 §1 Op.). Postępowanie wszczynane jest na wniosek strony lub z urzędu. Przy postępowaniu odwoławczym, odwołanie wnosi się do Ministerstwa Finansów za pośrednictwem organu pierwszej instancji, który tę decyzję wydał.
    Sprawy załatwiane są w formie pisemnej. Uprawnienia do podpisywania pism określa Regulamin organizacyjny Organu.


    Składania skarg i wniosków w Dolnośląskim Urzędzie Celno-Skarbowym we Wrocławiu
    Przyjmowanie i rozpatrywanie skarg i wniosków odbywa się zgodnie z przepisami Działu VIII ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz.U. 2024 r. poz. 572) oraz rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. 2002 nr 5, poz. 46).

    Skargi i wnioski można składać w następujący sposób:
    • pisemnie,
    • za pośrednictwem ePUAP,
    • za pośrednictwem poczty,
    • faksem,
    • osobiście w siedzibie Dolnośląskiego Urzędu Celno-Skarbowego we Wrocławiu.

    Skargi i wnioski zarówno te nadesłane pocztą, jak i drogą elektroniczną, powinny zawierać imię, nazwisko (nazwę) i adres zamieszkania (w tym kod pocztowy) wnoszącego skargę lub wniosek. Zgodnie z przepisami § 8 ust. 1 ww. rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków, skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.

     

    W sprawie skarg i wniosków Naczelnik Dolnośląskiego Urzędu Celno-Skarbowego we Wrocławiu lub Zastępca Naczelnika przyjmuje osoby zainteresowane we wtorki w godzinach od 13:30 do 15:30.

    Prosimy o wcześniejsze potwierdzenie wizyty.

    Osoby zainteresowane przyjęciem w innych godzinach lub w innym dniu tygodnia również prosimy o wcześniejsze ustalenie dogodnego dla Państwa terminu.

    Kontakt:

    Sekretariat

    Dolnośląskiego Urzędu Celno-Skarbowego

    we Wrocławiu

    tel.: 71 358 38 23

    lub

    tel. i fax: 71 355 33 06

    e-mail: wroclaw.ucs@mf.gov.pl


    Krajowy Telefon Interwencyjny (KTI).
    KTI jest formą komunikacji, umożliwiającą Podatnikom przekazywanie opinii i informacji na temat:
    • naruszeń przepisów prawa podatkowego,
    • funkcjonowania Krajowej Administracji Skarbowej.
    Numer Krajowego Telefonu Interwencyjnego oraz adres internetowy są jednolite na terenie całego kraju. Połączenie telefoniczne jest bezpłatne.
    nr telefonu: 800 807 007
    adres e-mail: powiadom_podatki@mf.gov.pl
    Krajowy Telefon Interwencyjny czynny jest w dni robocze od godz. 7:00 do 17:00
    Zarówno telefon interwencyjny jak i adres e-mail umożliwiają całkowicie anonimowe przekazanie informacji.

    bip

    Informacje o publikacji dokumentu

     
    Data utworzenia: 24.02.2017 Data publikacji: 24.02.2017 11:28 Data ostatniej modyfikacji: 02.12.2024 09:02
    Autor: Naczelnik Dolnośląskiego Urzędu Celno-Skarbowego we Wrocławiu Osoba publikująca: Agnieszka Rzeźnicka-Gniadek Osoba modyfikująca: Michał Karczmarek
    Rejestr zmian