Sposób przyjmowania i załatwiania spraw regulują w szczególności przepisy następujących aktów prawnych:
• Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. 2020. poz. 1325.),
• Ustawa z 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz.U.2021. poz. 73),
• Zarządzenie Nr 1 Ministra Finansów z dnia 7 stycznia 2015 r. w sprawie wprowadzenia jednolitego rzeczowego wykazu akt w izbach skarbowych i urzędach skarbowych (Dz. Urz. Min. Fin. z dnia 7 stycznia 2015 r. poz. 4)
• Zarządzenie Nr 3 Ministra Finansów z dnia 20 stycznia 2015 r. w sprawie prowadzenia rejestrów oraz przekazywania informacji w sprawach sądowoadministracyjnych (Dz.Urz. Min. Fin. z dnia 22 stycznia 2015 r. poz.7)
• Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U.2002 nr 5, poz. 46),
• Regulamin organizacyjny Dolnośląskiego Urzędu Celno-Skarbowego we Wrocławiu.
Sprawy w urzędzie załatwiane są zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa przy poszanowaniu zasad wynikających z Kodeksu postępowania administracyjnego i Ordynacji podatkowej.
Zgodnie z Ordynacją podatkową załatwienie sprawy wymagającej przeprowadzenia postępowania powinno nastąpić bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej - nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania, chyba że przepisy szczególne stanowią inaczej (art. 139 § 1 Op.).
Niezwłocznie powinny być załatwiane sprawy, które mogą być rozpatrzone na podstawie dowodów przedstawionych przez stronę, lub na podstawie faktów powszechnie znanych i dowodów znanych z urzędu organowi prowadzącemu postępowanie. (art. 139 § 2 Op.).
W przypadku niezałatwienia sprawy we właściwym terminie urząd ma obowiązek zawiadomienia strony o przyczynach niedotrzymania terminu, wskazując nowy termin załatwienia sprawy (art. 140 § 1 Op.). Do terminu, w którym ma być wydana decyzja nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa podatkowego do dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnienia spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu (art. 139 § 4 Op.).
Na niezałatwienie sprawy we właściwym terminie służy stronie ponaglenie do organu wyższego stopnia, tj. do Ministerstwa Finansów (art. 141 §1 Op.). Postępowanie wszczynane jest na wniosek strony lub z urzędu. Przy postępowaniu odwoławczym, odwołanie wnosi się do Ministerstwa Finansów za pośrednictwem organu pierwszej instancji, który tę decyzję wydał.
Sprawy załatwiane są w formie pisemnej. Uprawnienia do podpisywania pism określa Regulamin organizacyjny Organu.
Składania skarg i wniosków w Dolnośląskim Urzędzie Celno-Skarbowym we Wrocławiu
Przyjmowanie i rozpatrywanie skarg i wniosków odbywa się zgodnie z przepisami Działu VIII ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz.U.2021. poz. 735) oraz rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U.2002 nr 5, poz. 46).
Skargi i wnioski można składać w następujący sposób:
• pisemnie,
• za pośrednictwem ePUAP,
• za pośrednictwem poczty,
• faksem,
• osobiście w siedzibie Dolnośląskiego Urzędu Celno-Skarbowego we Wrocławiu.
Skargi i wnioski zarówno te nadesłane pocztą, jak i drogą elektroniczną, powinny zawierać imię, nazwisko (nazwę) i adres zamieszkania (w tym kod pocztowy) wnoszącego skargę lub wniosek. Zgodnie z przepisami § 8 ust. 1 ww. rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków, skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.
W sprawie skarg i wniosków Naczelnik Dolnośląskiego Urzędu Celno-Skarbowego we Wrocławiu lub Zastępca Naczelnika przyjmuje osoby zainteresowane we wtorki w godzinach od 13:30 do 15:30.
Prosimy o wcześniejsze potwierdzenie wizyty.
Osoby zainteresowane przyjęciem w innych godzinach lub w innym dniu tygodnia również prosimy o wcześniejsze ustalenie dogodnego dla Państwa terminu.
Kontakt:
Sekretariat
Dolnośląskiego Urzędu Celno-Skarbowego
we Wrocławiu
tel.: 71 355 33 06 lub 35 83 823
fax: 71 355 33 06
e-mail: wroclaw.ucs@mf.gov.pl
Krajowy Telefon Interwencyjny (KTI).
KTI jest formą komunikacji, umożliwiającą Podatnikom przekazywanie opinii i informacji na temat:
• naruszeń przepisów prawa podatkowego,
• funkcjonowania Krajowej Administracji Skarbowej.
Numer Krajowego Telefonu Interwencyjnego oraz adres internetowy są jednolite na terenie całego kraju. Połączenie telefoniczne jest bezpłatne.
nr telefonu : 800 807 007
adres e-mail: powiadom_podatki@mf.gov.pl
Krajowy Telefon Interwencyjny czynny jest w dni robocze od godz. 7:00 do 17:00
Zarówno telefon interwencyjny jak i adres e-mail umożliwiają całkowicie anonimowe przekazanie informacji.